Sidor

måndag 28 oktober 2013

Kylskåpspoesi

När jag satt och knåpade med vår kylskåpspoesi hemma kom jag plötsligt att tänka på boken Livet på en kylskåpsdörr av Alice Kuipers.
Trots att det var längesedan jag senast läste boken minns jag den fortfarande, mycket tack vare dess originella handling och sätt att uttrycka den på, och handlingen lyder;

"Claire är 15 år och uppslukad av alla möjliga tonårsbestyr: killar, skolan, kompisar, identitessökande. Hennes mamma är ensamstående och har ett pressat tidsschema med jobb och tusen andra sysslor. De bor under samma tak men hinner sällan ses, än mindre parat med varandra. Oftast kommunicerar de med korta meddelanden på kylskåpsdörren.
Men när deras liv plötsligt hotas av en allvarlig kris blir det början till en förändring."
En lättläst om än stark och sorglig roman att fundera kring långt efter att man läst ut den, rekommenderas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!