Sidor

onsdag 6 augusti 2014

Nyheter i Augusti


I augusti händer det en del på både film, och bok-fronten. Bland annat har det kommit en film-poster till If I Stay (Om jag stannar på svenska) som har premiär den 22 augusti. Riktigt snygg! Trailern hittar ni HÄR, och den är helt klart värd att se. Tycker förvisso att den fokuserar lite väl mycket på kärlekshistorien mellan Mia och Adam - boken handlar ju om så mycket mer - men den ser onekligen lovande ut!

Under gårdagen (den 5 augusti) släpptes även Divergent på DVD. Såg om filmen alldeles häromdagen, och den är så fruktansvärt bra! Kul att höra är även att Insurgent har börjat spelas in. Kan inte vänta tills den har premiär nästa år.


På bokfronten har The Magician’s land, den tredje och avslutande boken i The Magician’s-trilogin, släppts. Jag har de två första böckerna hemma, varav tvåan fortfarande är oläst, så vi får se hur serien artar sig.

Holly Goldberg Sloan, författaren bakom den fantastiska boken I’ll be there/Aldrig släppa taget, har nu utkommit med en uppföljare till boken. Just call my name heter den, och förhoppningsvis är den precis lika bra som I’ll be there - eller bättre!

Den 14 augusti utkommer Isla and the happily ever after, den sista boken i trilogin Anna and the french kiss av Stephanie Perkins. Jag har inte läste någon utav böckerna, men de har fått otroligt bra kritik och står högt på listan över böcker att läsa.

Den 26 augusti släppts I am number four: The revenge of seven - den sjunde boken i serien. Jag har länge tänkt läsa böckerna, men aldrig tagit mig tid, något det dock ska bli ändring på.

Och slutligen utkommer Josephine Angelini, författaren till Starcrossed-trilogin, med en helt ny serie. Första boken heter Trial by Fire, och den verkar riktigt bra!

På det hela taget en hel del bra och intressanta böcker! Vilka böcker ser ni mest fram emot att läsa?

2 kommentarer:

  1. Jag beställde precis Isla :D Har läst både Anna & Lola och båda är helt otroligt bra! Älskar dem väldigt väldigt mycket, och det kommer du också göra kan jag lova! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra! :D Har tänkt köpa hem de så himla länge nu, så taggar verkligen att läsa de!

      Radera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!