Sidor

tisdag 30 juli 2013

I min bokhylla...

Väntar dessa böcker på att bli lästa.
Till vänster ser ni Francesca, vilken är Melina Marchettas senaste bok att bli översatt till svenska. Liksom den tidigare succén Jellicoe Road är det förlaget X Publishing, med inriktning på cross-over litteratur och kvalité, som gett ut boken. Handlingen verkar riktigt bra, och om inte annat blir man sugen på att läsa boken genast när man ser omslaget.

Den andra boken att läsa är Berättelsen om Pi, vilken jag såg på bio kring premiären vid nyåret. Filmen var oerhört vackert gjord, och tog mig med storm - inte allra minst för att den faktiskt var en riktig tankeställare, och väckte många frågor.
Nu återstår endast att se om boken är lika bra som filmen, vanligtvis gör jag sakerna i omvänd ordning - läser boken först, ser filmen sedan - trots det har jag hört mycket gott om berättelsen, både som film och i pappersformat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!