Sidor

söndag 15 december 2013

Godnatt X Publishing


Den 27 november gick förlaget X Publishing, känd för sin cross-over litteratur, ut med att de kommit till den punkt inom förlaget då de många vägar de tidigare arbetat med skiljs åt - och därför bestämt att förlaget skulle läggas ner. Hur eller hur stod dörrarna dock fortfarande öppna för att överlåta utgivningen till ett annat förlag, och nu i veckan meddelades det att Gilla Böcker tar över publiceringen av X's författare. Överlåtelsen sker på nyårsdagen, och i sinom tid planerar förlaget även att arbeta vidare med nya utgivningar.

X Publishing har för mig varit ett förlag av kvalité, med en - trots sin relativa storlek - riktigt framgångsrik utgivning och böcker att både längta och se fram emot. Sällan har böckerna heller gjort mig besviken, många gånger har de istället öppnat upp dörrarna för mycket ny läsning, och särskilt Jellicoe Road både överraskade och tog mig med storm. När beskedet kom om förlagets nedläggning, var det med sorg och en aning vemod, som jag läste texten - tur är dock att Gilla Böcker tar över utgivningen, och jag hoppas på fortsatt bra läsning av några utav mina favorit-författare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!