Sidor

torsdag 24 april 2014

Om Glee




När jag först började titta på Glee visste jag inte riktigt vad jag skulle tycka, det brukar nämligen ta ett tag innan jag kommer in i en serie. Nu, fem säsonger senare, har karaktärerna utvecklats så otroligt mycket att jag kan inte låta bli att älska allihop. Handlingen har ett högre och jämnare tempo, avsnitten bjuder på humor och vemod, kärlek och vänskap. Starka skildringar, bra musik. Måste säga att jag fastnat totalt för serien, och fasar den dag den tar slut.

Spoiler: Jag har dock så otroligt svårt att förstå att Finn (Cory Monteith) är död - han har spelat en så avgörande och fantastisk roll i serien, liksom också varit en riktigt bra skådespelare, att hans icke-närvaro i Glee lyser igenom allt. Jag har förvisso vetat om hans död relativt länge, trots det kom avsnitt 3 i säsong 5 som en liten chock, det finns inga ord för att beskriva det/känslorna. Hur reagerade  ni? 
Slut på spoiler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!