Sidor

tisdag 17 juni 2014

Den STORA dagen





Idag är inte vilken dag som helst. Bortsett från att det är tisdag, sommarlov och härligt väder, är det även den STORA dagen, för idag ska jag se The fault in our stars på bio! 
När jag först fick reda på att TFIOS skulle filmatiseras, och Ansel och Shailene blev castade att spela Augstus och Hazel, blev jag lite tveksam. Inte för att de på något sätt är dåliga skådespelare, utan eftersom de, dels spelar syskon i Divergent, och jag inte riktigt kunde föreställa mig Ansel som Augustus. En tid senare kom dock trailern, och jag kunde inte låta bli att dras med - det är trots allt en utav mina favoritböcker!
Ikväll ska jag alltså gå på förhandsvisningen tillsammans med några tjejer i min bokklubb, och det med blandade känslor. Hoppas dock på både skratt och gråt, och att filmen kommer beröra precis lika mycket som boken gjorde. Reaktioner, tankar och annat smått och gott återkommer jag med i ett senare inlägg!

Har ni sett TFIOS än, eller ska ni se den? Vad är era förväntningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!