Sidor

söndag 15 juni 2014

Gilla Böckers höstutgivning


Häromdagen fick jag ett mejl från förlaget Gilla Böcker, angående deras höstutgivning. De senaste månaderna har det varit lite torrt på ungdoms-fronten, och det har inte utkommit lika mycket översättningar som under tidigare år. Till hösten släpps dock en massa böcker jag vill läsa, och som många andra säkert också är intresserade av - bland dessa tycker jag att ovanstående böcker var de mest lockande från Gillas sida.

Bland de fem är jag mest sugen på att läsa Jag ger dig solen av Jandy Nelson. Hennes debutroman Himlen börjar här är en utav mina favoritböcker (läs den!) och det ska bli spännande att läsa något nytt utav henne. Såhär lyder beskrivningen:
”Jude och Noah är tvillingar, men olika, även om båda drömmer om att bli konstnärer. De har alltid tävlat om föräldrarnas uppskattning, men när familjen drabbas av en stor tragedi förändras allt. Tre år senare är det bara Jude som tycks bry sig om att hålla ihop det som är kvar av familjen. Noah verkar inte bry sig om något, allra minst målandet. Men är Judes viktigaste konstprojekt sammanför henne med ed excentrisk skulptör och hans unge skyddsling, avslöjas gamla hemligheter och historien nystas upp. Sakta börjar tvillingarna förstå vad som egentligen har hänt, och vad som är viktigt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!