Sidor

måndag 16 juni 2014

Vad ska jag läsa i sommar?


Den allra första sommarlovsveckan är igång, och vad kan möjligtvis passa bättre än att inleda den med veckans bokbloggsjerka, som lyder: Vad ska du läsa i sommar?

Jag har faktiskt ingen speciell lista över vad jag ska läsa i sommar (kanske ska ta och skriva en, däremot) och jag brukar inte planera upp mitt läsande, på sommaren gillar jag att läsa utan måsten.
Det finns dock ett flertal böcker jag gärna skulle vilja hinna med att läsa, som ett antal böcker från den här högen, några hyllvärmare och en eller flera klassiker. Vidare kommer jag förmodligen även läsa Sarah Dessens nyöversatta bok Allt och lite till, liksom också Nina Lacours Inte vem som helst och Ransom Riggs bok Miss Peregrines hem för besynnerliga barn: Spökstaden.
I sommar hade jag även tänkt börja kolla på Game of Thrones, så de böckerna skulle inte sitta helt fel att läsa! Vad ska ni läsa i sommar?

9 kommentarer:

  1. nej, jag planerar inte heller på sommaren, men böckerna ska inte väga för mycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja, det kan jag hålla med om. Helst en bra blandning mellan lätta böcker och lite tyngre (i dubbel bemärkelse)... :)

      Radera
  2. Ja, Sarah Dessen är alltid bra att läsa på sommaren! Ohhhh, jag läste Nina Lacours andra bok, så Inte vem som helst måste jag definitivt kolla upp!

    SvaraRadera
  3. Ja, Sarah Dessen är alltid bra att läsa på sommaren! :) Ohhh, har Nina Lacours andra bok kommit ut på svenska? Den måste jag definitivt kolla upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, Sarahs böcker brukar alltid bjuda på härlig sommarläsning :) Ja, den finns ute nu!

      Radera
  4. Trevlig läsning! Berättelsen om Pi verkar vara en vattendelare. Jag älskade den och tänkte mycket på den efteråt, men har hört andra som inte var särskilt förtjusta alls.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är vad jag hört också. Såg filmen när den kom ut på bio för två år sedan, och gillade den starkt - hoppas på att boken är lika bra!

      Radera
  5. Jag har en hel hög med böcker här hemma, både nya och hyllvärmare, så jag väljer efter vad jag känner för, inga direkta planer för sommarens läsning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här - skönt att kunna läsa utan ”måsten”!

      Radera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!