Sidor

torsdag 31 juli 2014

3 movies to watch + överraskning




Tre kommande filmer att spana in under hösten 2014/våren 2015 året är Fifty shades of GreyLove, Rosie och The Maze Runner.

Jag läste Fifty-trilogin i vintras, och trots att varken Ana eller Christian ser riktigt ut som jag tänkt mig, verkar filmen arta sig bra. Hade lite svårt för trailern första gången jag såg den - gillar inte riktigt Anas ”jag är ingen speciell”-roll (karaktärsutveckling är ordet!) - men tycker att den växer för varje gång jag ser den.
(Har ni tänkt på att Fifty Shades delar många likheter med Twilight-serien? Hm... mer om det kan vi dock ta i ett annat inlägg.)

Love, Rosie, å andra sidan, hade jag inte hört talas om förrän nyligen. Jag visste att Sam Claflin (Finnick i THG) skulle medverka i den, men hade inte sett trailern - inte heller visste jag att filmen baseras på boken med samma namn, skriven av författaren bakom P.S I love you. Tycker dock att den ser riktigt lovande ut, och jag gillar handlingen starkt - bara trailern berörde! Filmen har premiär i höst.

The Maze Runner har jag inte hunnit läsa än, men ska göra det inom kort - dessutom funderade vi på att diskutera den på bokklubben. Har dock hört mycket bra om den, och den nya trailern som släppts ser verkligen bra ut. Är riktigt taggad på alla tre filmer!

KOLLA NEDAN, för nu finns äntligen den raderade scenen "The butter knife" från Divergent ute! 
Scenen är borttagen från den ursprungliga filmen, och visar Edward när han får en smörkniv i ögat. Kul att den finns ute som extra material - saknade scenen när jag såg filmen! 

2 kommentarer:

  1. Vad kul att se den raderade scenen. Jag saknade också den i filmen! :)

    SvaraRadera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!