Sidor

måndag 7 juli 2014

Vad har jag läst i juni?

Efter 12 underbara dagar utomlands är jag nu tillbaka på bloggen, och hoppas kunna skriva som vanligt igen med regelbundna uppdateringar! 

Antal lästa böcker: 12 st: Bryta sönder, Sätt mig i brand, Fifty shades darker +eng, Juliette’s Journal +eng, Just one year +eng, Just one night +eng, To all the boys I’ve loved before +eng, Love is a number +eng, Grejen med verb, Second chance summer +eng, The lunar cronicles: Cress +eng, Enders spel.

Kommentar: Väldigt många böcker, måste jag säga - och dessutom var majoriteten av dessa på engelska. Riktigt nöjd och överhuvudtaget otroligt bra böcker!

Bästa bok: Det är alltid lika svårt att bestämma vilken bok som är bäst, särskilt när alla böcker levt upp till förväntningarna. Trots det måste jag säga att Sätt mig i brand - den avslutande boken i trilogin Rör mig inte! är den bästa boken jag läste i juni. Nedan ett utdrag ur min recension av boken.

"Juliette har överlevt fångenskap och förtryck. Hat, från andra, och mot sig själv. Fruktan, inför den kraft hon har i sin hud, och rädsla. Rädsla för monstret inom henne, för vem hon blir när hon släpper det löst - för vetskapen om att monstret på så många plan speglar henne själv. Men inte längre. 
Tillsammans med Warner, mannen som räddade hennes liv och blev hennes älskare, har hon lyckats fly Återetablissemanget och stridigheterna mellan nämnda och Omega Point - rebellernas fristad. Nu vill hon störta Anderson, den översta ledaren, men för att kunna göra det måste hon lära sig att kontrollera sina krafter, och finna styrka i sina svagheter...
...Jag läste Rör mig inte! för första gången år 2012, och föll direkt för det raka och alldeles fantastiska (med stor betoning på fantastiska) språket och den fängslande handlingen. Nu, två är senare, har jag precis avslutat den tredje, och sista delen i serien - och jag gör det med ett leende på läpparna..."

Böcker lästa på engelska: 8 st: Fifty shades darker, Juliette’s Journal, Just one year, Just one night, To all the boys I’ve loved before, Love is a number, Second chance summer och TLC: Cress.

Noveller: 3 st: Bryta sönder, Juliette’s Journal och Just one night.

Klassiker: Inga i juni, men det ska det bli ändring på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!