Sidor

lördag 20 juli 2013

Nystart, och välkommen såklart!

Hur man börjar ett inlägg är förmodligen det allra viktigaste på en blogg, inte sant?
Självklart ska man inte bortse från att innehållet i sig överlag bör vara intressant - men det är ju trots allt de allra första meningarna som ska fånga läsaren, eller hur?

Med de orden vill jag säga; Hej, och välkommen till Böcker med Johanna!
Jag som skriver här heter Johanna, och är en nyfiken samt hängiven tjej på femton år. Under min uppväxt har jag hunnit utveckla ett stort intresse för såväl böcker som för att skriva, saker jag hyser stor förkärlek till.
Ska jag vara ärlig kan jag inte riktigt minnas när jag först började läsa, något som dock fastnat var när jag för första gången - kring sommaren 2008 - läste ut Harry Potter-serien, böcker som redan då väckte begäret efter mer.
Tidigare har jag drivit ett antal olika bloggar, mycket för att jag gillar att skriva och likaså att läsa - men aldrig riktigt lyckats med att hålla igång dem - kanske, och förmodligen för att jag inte riktigt strukturerat och engagerat mig. Här hoppas jag dock på en nystart, med en blandning av det mesta från litteraturens värld - om än mestadels Ungdomsböcker - samt även nyheter och dylikt. Vi hörs, kram!





2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack Mi, hoppas att vi kan samla ihop något snart med bokklubben!

      Radera

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!