Sidor

tisdag 22 oktober 2013

3 efterlängtade böcker

Den övervägande mängden från de olika förlagens höstutgivningar har förvisso getts ut, men än finns det böcker att längta efter - här är min lista på tre uppföljare jag ser fram emot.

1. Allegiant - Den tredje och avslutande boken i Divergent-serien, Allegiant, släpps idag och jag kan inte nog beskriva hur mycket jag sett fram emot detta. Äntligen kommer vi få svar på de frågor som hopades i slutet av Insurgent, och jag ska köpa hem den så fort jag får chansen!

2. Nyckeln - I november utkommer Nyckeln vilken, liksom Allegiant är den sista boken i en trilogi. De tidigare delarna i serien heter Cirkeln och Eld, och är skrivna av de svenska författarna Mats Strandberg samt Sara Bergmark Elfgren.

3. Revealed - Är den elfte boken i ordningen, samt även den näst-sista delen i vampyr-dramat House of Night. Personligen har jag följt serien i stort sett ända sedan den först översattes till svenska, och jag har uppskattat den mycket. Trots det är det svårt att hålla spänningen på topp i tolv hela böcker, och mina förväntningar på de kommande två böckerna har sjunkit en aning, något som dock inte hindrar mig från att bli nyfiken på vad de har att erbjuda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!