Sidor

fredag 9 maj 2014

20 snabba...

Enkät tagen från Pocketlover, som lånat den från Underbara böcker, vilken i sin tur lånat den från Enligt O, såhär på fredagseftermiddagen! 


Snabbläsare eller långsamläsare?

Tegelstenar eller tunnisar? 
- Det beror på vad man definierar som en tunn bok, och om boken är bra eller inte. Helst en lagom kombo på några hundra sidor!

Bibliotek eller bokhandel?
- Älskar bokhandlar, men det blir bibblan oftare.

Ljudbok eller e-bok? 
- Inget av de, hehe...

Inbunden eller pocket?
- Pocket i all ära, och särskilt när man ska på semester, men inget går upp mot en inbunden bok.

Vampyrer eller spöken?

En i taget eller slalomläsning?
- Att läsa flera böcker samtidigt är något jag råkar vara ganska bra på, och jag har ofta flera böcker igång samtidigt.

Nytt eller gammalt?
- Både och! 

Bokmärke eller hundöra?

Snacks eller godis?
- Snacks och choklad, så ska det vara.

Biografier eller memoarer?

Skräck eller chicklit?
- Jag läser varken skräck eller chicklit särskilt ofta alls, men vi säger väl chicklit då. 

Soffan eller sängen?

Boken eller filmen?

Twitter eller Facebook?

Goodreads eller Boktipset?

Kokbok eller bakbok?

Te eller kaffe?

Nobelpriset eller Augustpriset?
- Oj, de böcker jag läst av Nobel- och Augustpristagare/nominerade är Lex bok, Pojkarna samt någon novell av Alice Munro, i övrigt inte mycket alls. Ett svårt val, med andra ord...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!