Sidor

torsdag 1 augusti 2013

Månadens läsning: Juli

Antal lästa böcker: 9 st: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann, Dead Poets Society +eng, Scarlet, Vampire Academy: Andens kraft, Vampire Academy: Yttersta Offret, Anne Franks dagbok, Jag går dit du går, The Mortal Instruments: Stad av skuggor, Extremely Loud and Incredibly Close +eng.

Bästa Bok: Av det jag läst i juli (och av de böcker jag inte läst om), måste jag säga att Extremely Loud and Incredibly Close är min favorit.
Handlingen cirklar kring nioåriga Oskar Schell, en mycket ung och speciell pojke som något år efter sin fars död i World Trade Center-attacken ger sig ut på gatorna i New York för att leta rätt på låset till den mystiska nyckel hans pappa lämnat efter sig. En fantastisk bok om saknad och hopp, om att vara ensam men också om att lära sig att lita på nytt.
Boken har filmatiserats och finns ute med Thomas Horn, Tom Hanks och Sandra Bullock i huvudrollerna.

Svenska böcker: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Böcker lästa på engelska: Dead Poets society och Extremly Loud and Incredibly Close.

Läsa i Augusti: Paris Chérie, Ibland bara måste man, Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, Berättelsen om Pi och Francesca, bland många andra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!