Sidor

måndag 23 december 2013

Noveller från Novellix


Novellix är ett litet förlag som ger ut noveller i styckformat, fyra per gång samt fyra gånger om året, och de olika "omgångarna" designas med liknande tema. Förlagets syfte är att ge ut kvalitetslitteratur som ska vara både lättillgänglig, det vill säga - den ska kunna läsas hemma liksom påväg till jobbet - och uppskattad, något jag tycker att de lyckats med.
Faktum är att jag själv nästan aldrig (åtminstone tidigare) läst noveller, hur eller hur bestämde jag mig, när jag var på biblioteket i veckan, för att låna hem novellerna Ella gör sig fri och Det sällsamma fallet Benjamin Button av Karin Boye samt F. Scott Fitzgerald - och jag ställer mig positivt till båda två. Så, har ni en kvart över eller en väntande busstur är Novellix noveller riktigt att rekommendera, både i pappersformat och på mobilen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!