Sidor

tisdag 4 februari 2014

Vad har jag läst i januari?

Januari har gått snabbt, men likväl varit fyllt av ett par riktigt härliga och roliga veckor, och månadens läsning ser ut som följer:

Antal lästa böcker: 7 st: Låt vargarna komma, Femtio nyanser av frihet, Han tänkte på de som färger, Requiem +eng, I kroppen min, Stad av aska, Jellicoe Road +eng.

Bästa bok: Jag hade väldigt höga förväntningar på Låt vargarna komma, mycket för den uppmärksamhet och publicitet den fick i höstas. För att vara helt ärlig har jag dock svårt att sätta fingret på vad jag faktiskt tyckte om den, och istället för att ta mig tid att verkligen sätta mig in i boken (vilket jag önskar att jag gjort), stressläste jag den. I kroppen min, å andra sidan, fångade mig på direkten och är alltså värd titeln Månadens bästa bok! Här kan ni läsa min recension.

Böcker lästa på engelska: Requiem, den tredje och avslutande boken i serien Delirium samt Jellicoe Road (underbar bok).

*Lästa klassiker: Jag har tyvärr inte läst några klassiker i januari, det ska det dock bli ändring på, och jag återkommer med ett inlägg kring mina bokmål 2014. Tillsvidare kan jag säga att det har att göra med böcker på engelska, samt klassiker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!