Sidor

söndag 5 januari 2014

Nyheter i januari


När jag jag kollade i Svensk bokhandels katalog för kommande böcker den här våren, upptäckte jag (på gott och ont) att utgivningen av ungdomsböcker inom de närmsta månaderna inte alls är lika stor som den brukar. Tur är dock att januari har en del att bjuda på, och nedan kan ni läsa om två utav de böcker som utkommer under loppet av de kommande veckorna:

Hollow City - The second novel of Miss Peregrine's peculiar children,
är uppföljaren till Ransom Riggs bästsäljare Miss Peregrine's home for peculiar children, och utkommer den 14 januari, och jag väntar spänt på att få läsa andra boken. Vidare släpps John Greens (författaren bakom bland annat The fault in our stars och Looking for Alaska) Papertowns på svenska den 29 januari - lite märkligt är det att Papperstäder endast är hans tredje bok att översättas till svenska, hur eller hur hoppas jag på riktigt god läsning från en utav mina favoritförfattare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!