Sidor

lördag 31 augusti 2013

Goodreads


Många av er har säkerligen hört talas om sajten Goodreads, en hemsida jag själv - liksom många andra - både använder mig av, samt uppskattar mycket. För er som inte har det, kan jag berätta att Goodreads är en hemsida och community, skapad i syfte att främja läsande samt  att hjälpa människor att dela och hitta böcker de håller av. Sidan har en mängd olika funktioner, och tillsammans med dina vänner kan du bland annat; dela med dig av dina tankar kring olika böcker, vara med i diverse omröstningar, leta upp citat, recensera, och delta i diskussioner. Goodreads finns även som app direkt i mobilen eller surfplattan, bra att ha när man är ute på språng.

Personligen är jag inte så insatt i allt vad Goodreads har att erbjuda - av det jag sett och lärt mig hittills är jag dock positivt inställd till, och förutom ett forum för böcker fungerar det även som en läsdagbok där du kan uppdatera din läsning. Ett absolut tips för er som älskar böcker och mer därtill!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!