Sidor

söndag 1 september 2013

Månadens läsning: Augusti

Antal lästa böcker: 8 st: A i alla ämnen; Den ultimata guiden till högsta betyg, Mental träning för unga idrottare, Paris chèrie, Hemma kanske inte är en plats, Det sista vi har är våra kroppar, Falla sönder, Besvärjelser och beskydd, Önska bort, önska nytt.

Bästa bok: I augusti var två utav de böcker jag läste fakta-och handböcker, en genre jag sällan tillskriver, men som likväl bjöd på riktigt bra och inspirerande texter. Utöver dessa, samt novellen Falla sönder (återkommer om den i ett annat inlägg), måste jag dock säga att Önska bort, önska nytt var min favorit - för trots den till synes enkla texten, erbjuder språket mycket mer än bara simpla ord. 
Förvisso är boken mycket lättläst, i den bemärkelsen att texten är kort -  den innebörd och djupare betydelse som meningarna framför är trots det värd den lilla stund och uppmärksamhet det tar att läsa ut den!

Svenska böcker: A i alla ämnen; Den ultimata guiden till högsta betyg, Mental träning för unga idrottare, Paris chèrie, Hemma kanske inte är en plats, Det sista vi har är våra kroppar, Besvärjelser och beskydd samt Önska bort, önska nytt.

Notis: Förvånansvärt många svenska böcker, det var bara Falla sönder som ursprungligen publicerats i ett annat land - kul! 

Böcker lästa på engelska: Inga...

Läsa i september: Romeo och Julia, City of Ashes, Två eller tre saker jag glömde berätta för dig, Insurgent, Udda verklighet, Särskild, Francesca, bland många andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!