Sidor

tisdag 10 september 2013

9 böcker att läsa

Just nu är min lista över böcker jag lånat hem, och med det åtagit mig ansvaret att läsa ut, riktigt lång och jag vet knappt om jag kommer hinna läsa ut alla innan de ska lämnas tillbaka på biblioteket. Utöver det har jag ett flertal egna böcker som står och väntar på mig i bokhyllan - något som förvisso är riktigt kul, men även blir en aning frustrerande ibland.
Till höger ser ni de lånade böcker jag har hemma, och jag måste säga att jag är lika sugen på att läsa alla nio - en spretande, om än härlig blandning av allt från "vanlig" skönlitteratur och mer fakta/biografi-liknande, till urban fantasy samt YA - den genre som är vanligast förekommande bland de böcker jag lånar eller köper.
Just nu läser jag Boken om Joe av Jonathan Tropper, och en beskrivning av boken finner ni här. Nedan följer ett citat från omslaget;

"Jag hade aldrig tänkt återvända till Bush Falls, det var en sak som var säker. Annars skulle jag inte ha skrivit en roman som svartmålade alla där så grundligt. Men jag hade inte heller tänkt mig att pappa skulle få en stroke."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Är det något du undrar, vill du tipsa mig - eller kanske själv fråga om råd?
Känn dig fri och berättigad att fråga på, och så svarar jag i en kommentar på inlägget eller din egna blogg (länka)!